torsdag 26 mars 2015

Nu gör vi det, downshiftar!

Vi lämnar lägenhetsliv och Stockholmshets och drar till fjälls! Om en månad går flyttlasset med ett stopp i Sundsvall på några månader, där jag även ska ta körkort efter ett helt liv utan (är 31). Ska man bo i landsbygd så är körkort ett måste men det behöver inte betyda att jag ska ut och köra bil jämt. Så nu har vi rensat hemmet och faktiskt så fanns det inte så mycket att skänka eller slänga kvar. Det vi ska göra oss av med är soffa och säng, dessa ska vi försöka skänka bort. Teven som barnet har repat sönder får bli sovrumsteve, den duger bra till det och jag drömmer om att kunna få se nyhetsmorgon och dricka morgonkaffe i sängen ibland.
Jag drömmer även om att ha höns, hugga ved och odla rotfrukter och hoppas att det ska bli verklighet på nya stället. Vi kommer att handla mycket begagnat förutom soffa och säng, dessa ska dock vara av hög kvalitet och gjorda med naturmaterial som gummiträd, tagel, lin etc. Vi kommer att måla och tapetsera så miljövänligt som möjligt och använda oss av så mycket naturmaterial som det går.

Jag hoppas också på att kunna starta spännande verksamheter där jag hamna, min vision om ett återvinningskök/bytesrum kanske äntligen blir av?

Nu börjar det stora äventyret, välkomna att följa oss på resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar